joi, iunie 6

Madalina Alexandra Bejan

Întotdeauna aveai păpușile mai frumoase ca ale mele și de fiecare dată îmi dădeai mai puține cârpe , din cele aduse de mama Adinei , păstrând pentru tine totul. Dintotdeauna ai fost așa egoistă ? Îți amintești când înșiram toate vechiturile pe prispa bunicului tău ? Apoi , mai era bidonul ăla albastru intens care era plin cu apă de ploaie de la streșină. Acolo ne duceam păpușile " la mare" . Oh , și biata Claudita ? E la fel de slăbuță , am văzut-o cu vreo două săptămâni în urmă. N-o lăsai nici să se uite cum ne jucam, mereu stătea și se uita printre plasa de la gard și tu o goneai. Sau castelele alea de le făceam pe uliță când era nisipul umed și ni le stricau căruțele când treceau și le facem din nou și din nou.Dar de seara aia când jucam de-a "v-ați ascuns"-elea cu Mirciu, Adina , Georgiana, Mariuca , Teodora, Andrei ? Atunci ne-am furișat ,am sărit gardul și am intrat în casă și am mâncat sarmale de post. Ah , și atunci când ploua și Geo și Adina prăjeau cartofi și le-am pus paprika în apă ! Sfinte, Mădă , la ce te gândeai ? Cristi ! Știi ce-i mai plăcea lui Cristi de tine ? Când jucam fotbal acolo la Andei mereu dădeai mingea peste gard, pun pariu că încă mai faci asta. Mai ții minte când și-a rupt Adina pantalonii acolo ? Pătrățica , încă aș mai juca pătrățica cu Balenus . Știu la ce te gândești acum : la căzătura aia care va rămâne în istorie . Dar când ploua și ne strângeam la mine , ne legam eșarfe de fund și dansam ? Mi-e așa dor.

Ce era în capul nostru? N-a trecut așa mult ,dar vezi ? Nu păpușile sunt prioritățile noastre și tu nu mai ești egoistă. Vechiturile alea au fost aruncate și prispa bunicului tău reparată. Bidonul albastru probabil zace la o groapă de gunoi și apa de la streșină nu se mai bucură de vizitele păpușilor noastre. Claudita e în clasa a6a și gardul de plasă a fost înlocuit de un altul. Ulița cu nisip umed și cea de la Andrei unde băteam mingea la asfințit au fost asfaltate. Nu ne mai ascundem decât atunci când nu suntem aranjate și băieții drăguți sunt pe partea cealaltă a străzii. Gardul unde Adina și-a prins pantalonii e ruginit și Balenus e la facultate. Ce-i mai rău e că acum nu ne mai legăm eșarfe ca să dansăm.

Ești o cunoștință dragă ,n-ai ochii blânzi ,dar ești sensibilă. Detest neîncrederea ta în oameni și convingerile tale dure despre dragoste. Ai nevoie să fii mângâiată și iubită , apoi zgâlțâită și bătută. Nu îți mai schimba polaritatea ! Vorbești cu o lejeritate și cu o siguranță în voce care mă sperie , la fel ca El. Tu știi despre El. Doar mi-ai spus de atâtea ori că-i o greșeală. Tu ți-ai găsit să vorbești?Lasă deznădejdea pentru mai târziu , nu te da cu creion dermatograf , lasă transparența din privire și fă loc pentru toată lumea astăzi. Ți-am mai spus că lucrurile frumoase nu vin niciodată pe calea simplă. Niciodată n-am fost foarte apropiate , dar azi contezi cel mai mult ,ești cea despre care scriu.

Ia-ți rochița aia drăguță azi și lasă-ți șuvițele blonde pe spate. Eu o s-o port pe aia mov. Astăzi ești mai frumoasă , mai tânără și mai vulnerabilă ca niciodată . La mulți ani , Mădă !

Nonscriitoarea

Un comentariu: