vineri, februarie 1

Despre cum ne limiteaza scoala

E abia Marti , dar ma simt extenuata , ca dupa o saptamana in care tot incerc sa fac lucruri si despre care cred ca viata mea depinde. E ca o agonie , nu credeti ? Toata treaba asta istovitoare cu scoala. Sunt atatea materii la care sa presupune ca trebuie sa fim buni , randament 100% de la fiecare elev in parte. Din nefericire , nu suntem niste masinarii si ma astept ca profesorii sa inteleaga lucrul asta. As fi o ipocrita sa spun ca profesorii din liceul in care invat nu inteleg asta , dar tot ar putea sa se straduie mai mult, bineinteles in conditiile in care si elevii isi doresc cu adevarat sa invete materia respectiva sau pur si simplu au respect fata de profesor si scoala in general.

Ca sa fiu sincera , cei mai multi dintre noi suntem niste vanatori de note. Mergem la scoala ca sa fim prezenti la ore si sa luam note. Cam la asta ne gandim , de fapt , cand vorbim de scoala : note. Chestia asta este total gresita . Eu la unele ore sunt prezenta doar fizic , nu-mi face placere sa fiu la ora aia . Detest materia ori nu ma intereseaza despre ce se discuta . In unele tari , cum e in Anglia , elevii isi aleg 6 ore la care sa se duca in fiecare zi. Mi se pare absolut corect si eficient. De ce sa pierd o ora la o materie la care mai mult casc decat gandesc cand as putea foarte bine sa fiu numai ochi si urechi la un curs care ma ajuta pe viitor si la care imi face placere sa fiu prezenta ? Ni se impun aceste materii degeaba . Unui doctor nu ii pasa de cat de multe game, arpegii , diezi si bemoli exista ,la fel cum un muzician nu da doi bani pe carboxipeptidaze cand vine vorba de digestie. Nu spun ca nu e bine sa avem habar de unele chestii , dar parerea mea este ca e o pierdere de timp. Pe langa astea ,materiile astea ne obosesc. Si ne obosesc degeaba . Si pe mine ma doare sufletul sa vad un profesor caruia ii pasa si care se grabeste sa predea tot ca sa nu fim nevoiti sa ne complicam viata incercand sa descifram ce scrie prin manuale doar pentru ca nu are destul de multe ore la dispozitie.

Inutil. Se enerveaza si elevii si profesorii si in creierul nostru cand ajungem acasa sunt numai carboni, fa diezi , fermentatii acetice si multe multe fragmente triste din romane pe care esti nevoit sa le citesti. Partea trista este ca toate astea se amesteca si totul e o mare salata de varza. Eu fix asa ma simt acum. Partea si mai trista este teancul de teme interminabile,kilometrice,munti si lanturi muntoase de teme. Toti cei care fac regulile astea probabil se gandesc cat de mult bine ne fac , poate cineva sa le spuna ca fac fix pe dos,va rog? Viata unui elev nu inseamna doar scoala , profesori si teme . Surprinzator , ne place sa facem si altceva. N-o sa putem niciodata sa descoperim la ce suntem buni daca tot timpul nostru este inlocuit de cu totul alte materii nefolositoare noua. Si uite asa se pierd aproape toti oamenii buni la un anume lucru.

Eu mi-as dori sa ma duc maine doar cu lectiile invatate la materiile care ma intereseaza, doar ca n-am destul tupeu sa fac asta ,in cel mai bun caz as lua un 4 , in cel mai rau as lua 4 tot restul semestrului. Mamei nu i-ar placea asta.

2 comentarii:

  1. Interesant articol,bravo Anca.
    Problema e ca nu prea mai avem ce face,de bine de rau asta e.
    Invatamantul din vest e cu totul alta poveste,dar cred ca cel putin pentru noi...e cam tarziu

    RăspundețiȘtergere